onsdag den 10. juni 2015

Hverdagskjole


Jeg kunne godt tænke mig at lave en kjole i stil med disse http://www.avictorian.com/servants_maids.html#thumb  - altså en enkel kjole med skinkeærmer, evt med en bred flæse for neden, samt et forklæde og måske en kyse, hvis jeg har stof nok. Jeg har planer om at bruge dette lyse stribede stof, rigeligt med festonbånd og lidt for til kjolens overdel (da jeg tror, at stoffet måske er lidt gennemsigtigt pga. den lyse farve).

Stribet bomuldsstof, gråt forstof, festonbånd i to bredder
10/6 2015

Kyse:

Kysen er stivet med vliseline. Jeg har syet en tilsvarende kyse før - dengang stivede jeg den med viledon. Det gjorde den en del kraftigere.Kysen er udstyret med et bånd i nakken, som kan bruges til at binde den fast til hovedet, hvis det blæser.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar