tirsdag den 10. januar 2012

Kåbe med "flammer"

Skitse af dragten
Dette er en dragt, jeg har syet på bestillig, og det er nok det mest komplicerede kostume jeg har lavet til dato. Jeg havde egentlig tænkt mig at tage billeder af hele processen, men fik det desværre ikke gjort.

Dragten består af en kutte med hætte (den lange) og påsyet flammemønster på hætten, ærmerne og nederste kant, en kortere kåbe ud over med dobbelt slag over skuldrene og flammemønster på alle kanter samt et stykke stof til at have i kåbens åbning.

Jeg har konstrueret mønsteret til dragten ud fra Stof og Stils badekåbemønster.

Det færdige resultat
Kutten er syet af bomuldslærred og kåben er syet af kraftig strukturhør (fra Stof og Stil) og med detaljer af bomuldslærred. Jeg har brugt 3 m vlisofix til at få flammemønsteret til at sidde fast, inden jeg applikerede det på.

Dragten blev virkelig fed - men der går laaang tid, før jeg gør det igen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar