lørdag den 21. februar 2009

Københavns Middelalder Marked

Et stort skridt er taget. Jeg skal for første gang have en bod på et middelaldermarked sammen med mine dejlige venner. Valget er faldet på Københavns Middelalder Marked (http://www.kmm.dk/), som bliver afholdt i pinsen 2009, sidste weekend i maj. Jeg har aldrig været til Københavns Middelalder Marked før, og jeg glæder mig rigtig meget.
Der er mange forberedelser, der skal gøres inden markedet. Vi skal låne os frem til telte, vi kan have boden i, vi skal skaffe borde og et par bænke at sidde på. Vi skal skaffe en mængde kæppe af en ordentlig størrelse, som vi kan bygge tøjstativer af. Og endelig - og det er nok så vigtig - skal vi producere ting, vi skal sælge.

Vi skal sælge middelalderdragter og tilbehør i vores bod. Jeg regner med at sætte de fleste af mine middelalderkjoler til salg. Selvom det er trist at skille sig af med nogle dejlige dragter, man er glad for, er det jo også altid spændende at få plads til noget nyt. Jeg vil også sy adskillige nye kjoler i større størrelser.

Ud over dragter vil jeg sælge tilbehør i form af middelalderhatte, tasker og tilsvarende. Jeg har allerede lavet en del, men har planer om mange flere.
Jeg har også tænkt mig at sy nogle børnedragter.

Jeg glæder mig rigtig meget til markedet. Det bliver utrolig spændende. Jeg har været på middelaldermarked en del gange før, men at have en bod bliver noget helt nyt. Så hvis du skal på KMM i år, så kom gerne og besøg vores bod!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar